Новостной блок

Ходячий робот фирмы «Одетикс»

Это именно тот случай, когда «милого» можно узнать не только по внешнему облику, но и по походке. Ходячий робот фирмы «Одетикс» (США) имеет шесть ног, обеспечивающих ему маневренность, и отличается от множества своих собратьев, предназначенных для работы в опасных зонах (например, на атомных электростанциях или химических производствах), не только конструкцией, но и способностью на ходу изменять свой рост и походку.


Подробнее ...
Главная


Звукова карта AW744Pro від AOpen

  1. Комплект поставки
  2. опис карти
  3. Установка драйверів і ПО
  4. Практика
  5. Висновки

Нещодавно ми досить детально познайомили вас з технологіями створення 3D звуку від Sensaura і розповіли про звукової карти DMX від Terratec. Карта DMX є приклад рішення з апаратною підтримкою технологій Sensaura, тобто всі алгоритми виконуються спеціальним звуковим DSP, що носять ім'я Canyon3D. Проте, розрахунок алгоритмів Sensaura може виконуватися і CPU системи, в цьому випадку на звуковий карті встановлений чіп HSP (host-based signal processing), який виконує роль PCI звукового контролера, займається забезпеченням сумісності з DOS додатками і, іноді, виконує ще ряд задач. Ви вже, напевно, здогадалися, що сьогодні ми поговоримо про звукової карти, яка має на борту саме HSP, і підтримує технології Sensaura. Цю звукову карту виробляє компанія AOpen. Як HSP використовується звуковий PCI чіп YMF744B від Yamaha.

Зрозуміло, що AOpen не єдина компанія, що робить карти на чіпах від Yamaha, тому вся інформація з даної статті може бути легко екстрапольована на карти від інших виробників. До слова, сама Yamaha відмовилася від ідеї проводити звукові карти на власних чіпах для масового ринку.

Комплект поставки

У плоскій симпатичною коробці знаходяться:

  • Звукова карта AW744Pro
  • Компакт-диск з програмним забезпеченням і драйверами
  • Маленьке керівництво користувача

Залишається додати, що стоїть ця звукова карта близько $ 22, так що дана комплектація явно виправдовує свою вартість. У керівництві користувача немає ніякої зайвої інформації, проте, про те, як поставити драйвери і що можна підключити до звукової карти ви з нього дізнаєтеся, причому на двох мовах (англійською та китайською).

Зауважимо, що судячи з напису на коробці, карта називається AW744S, однак на сайті AOpen карта називається AW744Pro, тому так ми і будемо її називати в огляді. Проте, майте на увазі, що в прайс-листах магазинів карта може називатися і як AW744S.

опис карти

  • На карті міститься PCI звуковий чіп YMF744B (DS-1S) від Yamaha в корпусі 128-pin LQFP
  • YMF744B має вбудований перетворювач частоти дискретизації (SRC, Sampling Rate Convertor), що дозволяє працювати зі звуковими даними з частотою аж до 48 кГц і точністю 16 біт
  • Підтримується режим FullDuplex при відтворенні і запису звуку
  • YMF744B має вбудований апаратний синтезатор TG300BXG по таблиці хвиль, що підтримує 64 голосову поліфонію і сумісний з форматом GM, GS
  • Апаратно підтримується до 73 DS звукових потоків, реально поки тільки 20
  • Апаратно підтримується 8 DS3D звукових потоків
  • Підтримується технології Sensaura: EnvironmentFX, MultiDrive
  • Підтримувані звукові API: DS, DS3D, A3D 1.0 і EAX 1.0
  • На апаратному рівні підтримується інтерфейс DirectMusic
  • Заявлена ​​підтримка DLS-1
  • Є підтримка відтворення MIDI звуків в форматі XG з використанням технології моделювання акустики Sondius-XG
  • Підтримується сумісність зі старими DOS додатками
  • Підтримується FM синтез
  • Апаратна підтримка Sound Blaster Pro
  • Підтримується режим MPU401 для MIDI інтерфейсу
  • YMF744B підтримує інтерфейс AC-Link v.2.1, що дозволяє підключати до двох AC'97 кодеків
  • На карті міститься двоканальний AC'97 кодек STAC9708 від SigmaTel
    • STAC9708 працює зі звуковими даними з частотою дискретизації 48 кГц і точністю 18 біт
    • 48 pin корпус TQFP
    • Динамічний діапазон: 95 дБ
    • Співвідношення сигнал / шум> 95 dB (за даними SigmaTel)

Карта має наступні роз'єми:

    зовнішні:
    • Два лінійних буферизованих стерео виходу
    • Лінійний стерео вхід
    • мікрофонний вхід
    • Joystick / MIDI
    • Оптичний S / PDIF OUT типу TosLink (за стандартом IEC958)
  • внутрішні:
    • Два входу CD Audio In
    • Роз'єми AUX і TAD
    • CD S / PDIF IN (за стандартом IEC958)

YMF744B складається з двох основних блоків: блок PCI звуку і блок сумісності зі старими звуковими DOS додатками (Legacy audio block)

Блок PCI звуку забезпечує можливість одночасного відтворення до 73 потоків DS і підтримує режим керування шиною PCI. Завдяки вбудованому блоку перетворення частоти дискретизації, мікшування звукових потоків відбувається без завантаження CPU.

При відтворенні MIDI є можливість накладення таких ефектів, як reverb, chorus і ефектів типу Variation, а також їх варіацій.

Звучання окремого голосу wavetable і S-VA можна обробити, використовуючи ефекти. Можна змінити часи атаки, наростання, загасання, змінити частоту звучання фаз атаки і загасання, застосувати резонансний фільтр cutoff, застосувати ефект модуляції голосу по фазі і частоті або просто змінити октаву звучання. Можлива навіть підстроювання тону звучання окремої ноти.

Те-ж саме стосується і до наборів ударних, однак тут можна налаштувати кожен подінструмент, включаючи зміну гучності і панорами.

Hа композицію можна накласти одночасно три різних ефекту: хорус, відлуння і варіацію. Підтримується 8 типів хоруса, 8 типів еха і 36 типів варіації. Ефект варіація включає в себе такі ефекти, як реверберація, затримки, стереопереходи між каналами, челеста, караоке, фленжери, що обертається динамік, симфонія, тремоло, фейзер, дисторшен, овердрайв, еквалайзер, зміна панорами, вау-вау а також інші варіанти хоруса і луни. Кожен тип ефекту має безліч манімуляторов, що дозволяють отримати різне звучання одного і то-же ефекту.

Блок Legacy audio підтримує FM синтезатор звуку, відповідає стандарту Sound Blaster Pro, підтримує режим MPU401 і функціонування джойстика з метою забезпечення апаратної сумісності PCI звукової карти зі старими програмами без необхідності використовувати спеціальні драйвери.

Карта AW744 підтримує стандарт ICE958 описує підключення звукових пристроїв по цифровому тракту з використанням інтерфейсу S / PDIF. Заявлено, що цифровий інтерфейс може працювати з даними з точністю 24 біта. На вхід S / PDIF можуть надходити дані з частотою дискретизації 32.0kHz, 44.1kHz або 48.0kHz. Потім дані завжди перетворюються до частоти 48 кГц, тому що кодек і вбудований в нього мікшер працює з даними саме з такою частотою дискретизації. Якщо вхідний сигнал вже має частоту 48 кГц, то відбувається його оверсемплінг до частоти 96 кГц, а потім сигнал внось перетвориться до частоти 48 кГц. Вхідний цифровий сигнал може бути перенаправлений на цифровий вихід.

Плата AW744Pro дозволяє виводити через оптичний трансмітер цифрового сигналу три типи даних:

  • Дані в форматі Dolby Digital (AC-3)
  • Дані на виході після цифрового мікшування (з слота AC-Link, призначені для перетворення в аналогову форму)
  • Дані, отримані на вході S / PDIF IN

У перших двох випадках частота дискретизації даних фіксована і соотвесттвует 48 кГц. У третьому випадку частота дискретизації залежить від частоти дискретизації вхідного сигналу.

Коди управління і певний вид сигналу формуються в процесі перетворення частоти дискретизації, так само, як і визначення наявності захисту від копіювання. Якщо цифрові дані передаються з цифрового входу S / PDIF IN ніякі модифікації сигналу не передбачені.

Як трансмітера цифрового сигналу використовується оптичний модуль TX178S від Toshiba.

Як ресивера цифрового сигналу використовується чіп HD74HC04 від Hitachi.

Варто зауважити, що чіп YMF744B (DS-1S) вже знятий з проізводтсва і йому на зміну прийшов чіп YMF754 (DS-1E). Чіп YMF754 відрізняється від чіпа YMF744B тільки тим, що у нього є вбудована функція прямого запису через S / PDIF IN без необхідності перетворення частоти дискретизації вхідного сигналу і реалізована можливість одночасного використання порту Zoomed Video (він використовується виключно в ноутбуках) і S / PDIF IN. Крім того, чіп YMF754 має помітно нижче енергоспоживання при виконанні звичайних операцій, що робить цей звуковий чіп особливо привабливим для використання в мобільних рішеннях.

Проте, карти на чіпі YMF744B ще довго будуть у продажу. Крім того, цей звуковий контролер можна зустріти інтегрованим на системні плати або в ноутбуках.

Компанія AOpen виробляє ще одну карту на базі чипі YMF744B, яка називається просто AW744. Від карти AW744Pro вона відрізняється тим, що замість оптичного цифрового виходу на ній реалізований електричний цифровий вихід типу RCA і гніздо виходу на тилові колонки типу mini-jack поєднане з гніздом лінійного входу. Крім того, якщо судити по ілюстрації на сайті AOpen, на карті AW744 НЕ упаяний роз'єм CD S / PDIF IN.

Установка драйверів і ПО

Установка картки не викликала ніяких труднощів. Карта була встановлена ​​у вільний PCI слот, ОС Windows98 виявила новий пристрій і запропонувала вказати шлях до драйверів. На компакт-диску, крім драйверів знаходиться керівництво користувача в форматі HTML і два додатки: Music Center і MIDI Board.

Music Center представляє собою універсальний програвач.


MIDI Board являє собою віртуальний синтезатор:


Ви можете вибрати ритм, наприклад Rock, включити інструмент Bass гітара і згадавши молодість награти, наслідуючи Гловеру "Smoke under Water" ;-)

Ніяких демо програм в комплекті немає.

У комплекті з картою поставляються драйвери версії 4.06.2002, розраховані на роботу з DirectX 6.0, на сайті Yamaha доступні драйвери версії 4.07.104, розраховані на роботу з DirectX 7.0. На сайті AOpen доступні нові драйвери версії 4.06.2013. При тестуванні карти ми використовували всі версії драйверів.

Референс драйвери мають бідніші можливості по управлінню картою, ніж ті, що йдуть в комплекті поставки. При цьому референс драйвери легко встають поверх драйверів від AOpen. Відзначимо, що ftp сайти AOpen не підтримують докачку, що дуже незручно, тому що драйвери займають більше 6 Мб. Дуже дивно, що AOpen до сих пір не змогли правильно конфігурувати свої ftp сервери.

У драйверах для карти AW744Pro немає підтримки алгоритмів MacroFX від Sensaura, що трохи дивно, тому що Yamaha є одним з головних партнерів Sensaura, а результат роботи MacroFX добре чути в додатках і позитивно позначається на сприйнятті звуку в іграх. Чи буде введена підтримка MacroFX в майбутньому - поки невідомо. Фактично, є підтримка тільки роботи карти через інтерфейси DS3D і EAX 1.0. Не можна сказати, що це погано, але такий рівень підтримки технологій Sensaura можна назвати лише базовим, але ніяк не повним.

З цікавих моментів відзначимо те, що якщо підвести курсор до іконки панелі керування карти в системному треї, починає працювати анімація і в іконі починає рухатися напис у вигляді лого AOpen.

Хорошим тоном є те, що драйвери можна легко видалити, скориставшись стандартною процедурою.

На карті AW744Pro встановлений двоканальний кодек від SigmaTel. Зрозуміло, ми перевірили працездатність утиліти від SigmaTel, яка дозволяє задіяти технологію SigmaTel Surround 3D (SS3D) Stereo Enhancement, яка підтримується кодеком на апаратному рівні. Утиліта працює коректно, і ви можете зробити звучання CD Audio або FM тюнера більш об'ємним і насиченим. Найцікавіше, що в драйвери для карти AW744Pro вбудована підтримка технології SS3D від SigmaTel. Доступ до управління цією можливістю кодека здійснюється через панель управління рівнем гучності і називається 3D Wide Balance.

Управління SS3D працює коректно і повністю ідентично (на слух) роботі утиліти від SigmaTel. Така турбота виробника про користувача викликає тільки позитивні емоції. Так що власникам карти AW744Pro не потрібно завантажувати утиліту з сайту SigmaTel.

Практика

Перш ніж перейти до випробувань, наведемо конфігурацію тестової системи:

  • Intel Pentium III 650E (CuMine), 650 MHz
  • Chaintech 6BTM (i440BX)
  • RAM 256 Mb PC100 від SEC, CAS2
  • ELSA ErazorX2 (NVIDIA GeForce 256, 32 Mb DDR SGARAM) drv. 4.12.01.0104-0020
  • HDD Fujitsu MPE3064AT 6.5 Gb UDMA33
  • DVD ROM Hitachi GD2000
  • Sound Cards: Aureal SQ2500 (drv. 2.048 + 3.12), Creative SB Live! Value (Liveware 3.0 + latest w98 drv), AW744Pro (drv. 4.06.2002, 4.06.2013 та 4.07.104)
  • Speakers: Cambridge Sound Works FPS1000 (4.1), Genius SP-330
  • Headphones: Sennheiser HD590
  • Windows98 + DX7

Ми почали випробування з синтетичних тестів. Пакети Minerva і ZD Audio Winbench показали, що чіп YMF744B підтримує на апаратному рівні 8 потоків DS3D і 20 потоків DS. При суб'єктивному прослуховуванні ніяких зауважень у нас не виникло. Позиціонування джерел звуку і мікшування звукових сигналів здійснюється коректно.

При тестуванні величини завантаження CPU ми використовували обидві версії драйверів, а всі виміри проводилися при установці режиму відтворення через навушники. У таблиці наведено величини завантаження CPU в процентах при микшировании DS3D потоків з частотою дискретизації 44.1 КГц і точністю 16 біт:

AW744Pro 4.07.104 AW744Pro 4.06.2013 SB Live! Value SQ2500 Static: Voice 8 2.6 2.84 1.16 1.34 Static: Voice 16 3.38 3.62 1.27 1.28 Static: Voice 32 4.68 4.94 2.63 1.84 Streaming: Voice 8 2.61 2.81 1.1 1.42 Streaming: Voice 16 3.44 3.61 1.31 1.3 Streaming: Voice 32 4.63 4.98 2.72 1.89

Неважко помітити, що драйвери 4.07.104, розраховані під DirectX 7.0 завантажують CPU дещо менше, правда, різниця настільки мала, що нею можна знехтувати. Тести на завантаження CPU в реальних додатках, які будуть приведені нижче, підтвердили це.

Відзначимо, що незважаючи на апаратну підтримку лише 8 потоків DS3D, величина завантаження CPU при микшировании 32 потоків DS3D у карти AW744Pro знаходиться на досить низькому рівні - менше 5%.

Що цікаво, при використанні драйверів 4.07.104 ZD Audio Winbench показала підтримку 20 потоків DS і 8 потоків DS3D, а при використанні драйверів 4.06.2013 була показана апаратна підтримка 18 потоків DS і 8 потоків DS3D. Видно, що у чіпа YMF744B є внутрішні резерви, які можуть бути задіяні в майбутньому.

Зауважимо, що за результатами тесту ZD Audio Winbench ні в якому разі не можна судити про величину завантаження CPU звуковою картою в реальних додатках, якщо крім відтворення звуків, які розповсюджуються за прямими шляхами, відтворюється реверберація і / або ранні відбиті звуки, а також враховуються обструкції і оклюзії . До тесту від ZD слід ставитися лише як до інформації про апаратні можливості звукового процесора і про якість що поставляються в комплекті драйверів.

Ми виміряли АЧХ карти AW744Pro з використанням тесту Sound Analyser, для чого лінійний вихід і вхід були з'єднані петлею. Кожен вимір проводилося по п'ять разів і, в підсумку, був обраний найкращий результат:


Як видно, графік АЧХ у карти AW744Pro дуже рівний, що може свідчити про хорошу якість звукових трактів. Щоб переконатися в тому, що вимірюються параметри саме аналогового тракту, під час тесту ми розімкнули петлю, після чого сигнал пропав, тобто ми вимірювали те, що хотіли.

Перейдемо до перевірки можливостей карти по відтворенню MIDI. Карта AW744Pro підтримує на апаратному рівні 64-х голосову поліфонію. Це означає, що сам синтез інструментів відбувається апаратно, а зразки інструментів беруться з звукового банку, який завантажується в оперативну пам'ять комп'ютера. Для відтворення MIDI, карти на чіпі YMF744B мають спеціально стислий 2 Мб банк 676 інструментів. Аналогічний йому застосований в програмному синтезаторі YAMAHA S-YXG100, хоча звучання у банку S-YXG100 явно гірше. Програмного синтезатору властива деяка смазанность високочастотних складових тембру (є підозра, що справа в 44,1 кГц частоті семплів, замість 48 кГц у апаратного синтезатора YMF744B). У комплекті до синтезатора S-YXG100 є і десяток файлів під Sondius-XG. Не забудьте тільки включити JavaScript у вашому (SoftSinthetsizer VA в положення On).

І це все. Підтримки DLS1 немає, тобто завантажити звукові банки можливості поки немає. З цією підтримкою Yamaha тягне так само, як і для 724-го чіпа. Там Yamaha, згідно з даними на її сайті www.waveforce.com , Обіцяла відкрити таку можливість в драйверах до Windows2000. Немає ніякої особливої ​​необхідності програмно збільшувати число голосів (якщо тільки на вас не подіяла реклама від Creative). До речі, не кожен крутий тонгенератори від Yamaha має більше 64 голосів. Більшості ж користувачів цілком вистачить і 64-х голосовий поліфонії.

Якщо судити про якість звучання MIDI по-порівнянні з іншими сучасними звуковими картами, то тут ситуація наступна. Якщо брати не оптимізовані під конкретну карту midi-файли (тобто звичайні караоке, GM, GS і інші файли), то звучання YMF744B буде суб'єктивно рівніше і правдоподібніше. А для любителів творчості і великих семплів можна взяти, наприклад, професійну програму-семплер Gigasampler 1.5. Хто не знає, розмір семплів там досягає гігабайти.

На коробці карти AW744Pro є слова про ті, что карта Сумісна зі стандартом Sondiou-XG. Чіп YMF744B підтрімує відтворення спеціальнім чином підготовленіх MIDI-файлів, вікорістовуючі технологію фізічного моделювання акустики Музична інструменту Sondius-XG. Це означає, что для даного чіпа ліцензовані патенти, что належати Стандфордскому університету (Stanford University) и Yamaha, список якіх можна подивитись на сайті www.sondius-xg.com . Технологія Sondius-XG дозволяє отрімуваті реалістічні тембр за рахунок фізічного моделювання Поширення звуку в реальних акустичних Музична інструментах. В результате вдається досягті набагато більш правдоподібного звучання, чем одержуваного при добуванні звуків с помощью сінтезаторів, что Використовують таблично-хвильовий синтез, або, почти забутий усіма, FM-синтез. При цьом у YMF744B є можлівість використовуват только один одноголосий vl-інструмент, и звучать цею інструмент НЕ обов'язково буде по центру - будь-який ефект змініть VA інструмент так, як нужно. До слова, более половини ІНСТРУМЕНТІВ XG - одноелементні. При цьом решта голосів Досить непогано відтворюються Звичайно таблично-хвильовий синтезом (например, в якості аккомпанімента на задньому фоні соло ІНСТРУМЕНТІВ). Взагалі, Sondius-XG Досить ресурсномістка технологія и спочатку передбачало только для вбудовування в професійну картку SW1000XG, вартістю около $ 700. Там є ціліх два (!) Таких голоси апаратно. Альо вікорістовується Sondius-XG только, если стоит Явне згадка про использование Певного vl-банку в MIDI-файлі. Тобто якщо зазначений банк 12530 - виходить щипкова дерев'яна і саксофон група, 12528 - мідна група, 0-128 - виходить звичайний табличний синтез. Демонстраційні файли, оптимізовані під Sondius, можна знайти на www.yamaha-xg.com .

Бажаючі можуть завантажити і послухати не оптимізований спеціальним чином (з контролерів використовувався тільки vibrato) файл, створений Максимом Лядовим, який використовує для демонстрації Sondius-XG соло тенора-саксофона і труби: tenorsax & trumpet.mid (Розмір 29 Кб).

Інші цікаві речі можна знайти на цьому сайті: XG MIDI

У пропонованому файлі перший MIDI-канал йде на тенор-саксофон. Шостий канал - труба Сі. За замовчуванням перший канал використовує 12530-й vl-банк. Для того, щоб відчути зміни від застосування Sondius треба лише спробувати погратися зі зміною банків в будь-якому midi-редакторі. Можна також задіяти не один, а два (!) Vl-голосу - один віддавши грати звуковий картці, а другий - програмному синтезатору, відповідним чином розподіливши синтезатори по MIDI-каналам. Віддавши, наприклад, трубу на обробку S-YXG100, не забудьте виставити затримку (десь 60 ... 65 тиків), щоб центральний процесор встиг заздалегідь обрахувати дані. Щоб відчути прогрес, поставте потім для контрасту 0-й банк табличного синтезу.

Відзначимо, що програмний синтезатор можна поставити в пару до будь-якої звукової карти і у вас з'явиться підтримка і формату XG, і Sondius-XG.

Отже, продовжимо іспитнія карти.

Карта AW744Pro має два лінійних виходи і двоканальний кодек, що дозволяє вопроізводіть через 4.1-акустику звук в наступних випадках:

  • програвання WAV і MIDI файлів
  • звук в іграх при роботі через DS3D і EAX 1.0
  • програвання mp3 файлів та інших джерел цифрового звуку
  • програвання звукової доріжки DVD фільмів при використанні таких програмних плеєрів, як PowerDVD від CyberLink

Щоб відтворення WAV і MIDI файлів було через чотири колонки потрібно включити в панелі управління карти опцію Special 4CH.

При відтворенні будь-якого аналогового стерео звуку, наприклад CD Audio або FM тюнер, звук відтворюється тільки через фронтальні колонки.

Як будь-яка нормальна PCI звукова карта, плата AW744Pro дозволяє відтворювати одночасно зі звуком в грі, звучання CD, MP3 плеєра або FM тюнер без будь-яких проблем.

Щоб оцінити рівень завантаження CPU в реальних додатках ми скористалися грою Half Life з патчем 1.0.0.9 (build 893) і встановленим add-on Up-Link Lite. У грі Half-Life підтримується відтворення 3D звуку через інтерфейси A3D 2.0 і DS3D + EAX 1.0.

Ми використовували демо Survive, яке можна завантажити з сайту Reverend Pulpit . Ця демо досить сильно навантажує CPU і відеоакселератор.

Зауважу, що за допомогою цього тесту ми оцінювали тільки завантаження CPU, а не якість реалізації підтримки EAX 1.0 або A3D 2.0.

Спочатку ми запустили гру з використанням режиму Software Rendering в дозволі 320х240 при 16 bpp, тобто коли розрахунок всієї графіки покладено на CPU системи і ось які результати вийшли:

No sound SB Live! Value AW744Pro 4.06.2013 AW744Pro 4.07.104 SQ2500 A3D 2.0 SQ2500 EAX 320x240 50.6 46.31 47.6 47.1 39.72 48.02

Тепер включимо апаратне прискорення для виведення графіки через API OpenGL і подивимося, як зміняться цифри (всі тести проводилися при 16 бітної глибині уявлення кольору):

No sound SB Live! Value AW744Pro 4.06.2013 AW744Pro 4.07.104 SQ2500 A3D 2.0 SQ2500 EAX 640x480 70.9 62.45 63.91 63.78 51.74 64.37 1024x768 69.2 61.13 62.94 62.23 52.04 63.26 1280x960 63.8 58.6 57.94 57.32 49.62 60.66

Цікаво, що при використанні референс драйверів з картою AW744Pro вийшли величини fps дещо менші, ніж з драйверами 2013 від AOpen. Хоча, знову ж таки, різниця настільки мала, що нею можна знехтувати, списавши на похибка при вимірюваннях.

Отже, всі звукові карти, які використовувалися при тестуванні, в тій чи іншій мірі завантажують CPU системи. Це відомий факт. Сильніше за всіх завантажує CPU відтворення звуку з використанням A3D 2.0. Пояснюється це тим, що ранні відбиття розраховуються на основі даних про геометрію акустичного середовища, а це означає інтенсивні розрахунки, які лягають саме на CPU і інтенсивний обмін з оперативною пам'яттю системи. Відзначимо, що при роботі через API DS3D + EAX 1.0, тобто при відтворенні прямих звуків і реверберації, карти практично однаково завантажують CPU, що говорить про високу оптимізації драйверів. Якщо ж ви хочете не просто чути звуки, а орієнтуватися по ним в грі, визначаючи на слух відстань до джерел звуку і їх розташування в просторі, то поки альтернативи A3D 2.0 просто немає. За це доведеться заплатити втратою близько 10-12 fps або близько 20% fps. Відзначимо, що величина падіння fps при використанні A3D 2.0 залежить і від конкретної гри. У різних іграх підтримка A3D 2.0 виконана з різним рівнем оптимізації, крім того, графіка в частині ігор менш сильно навантажує CPU.

Найважливішим результатом є рівень завантаження CPU картою AW744Pro в грі, тому що результати вийшли на одному рівні з SB Live !, який має на борту звуковий DSP. Нагадаємо, що у AW744Pro на борту знаходиться HSP чіп, тобто розрахунок всіх алгоритмів виконується CPU системи. Видно, що застосування HSP нітрохи не гірше апаратного рішення. Це підтверджують і результати при вопроизведения реверберації на мапі SQ2500, де також всі алгоритми реверберації виконує CPU. Загалом, не потрібно бояться HSP рішень, тому що вони нічим не гірші за апаратних, принаймні у випадку з відтворенням реверберації через EAX 1.0.

Ми також послухали роботу EnvironmentFX і MultiDrive в наступних іграх: Half Life, Unreal, Unreal Tournament, Baldur's Gate, Need For Speed4 HS, TestDrive 6 і Torment.

Кожен слухач сприймає звук по своєму. Завжди потрібно пам'ятати про цей факт. Те, що не сподобалося нам, може сподобатися вам. І навпаки. Щось ми не почули, а ви можете почути. Крім того, щоб оцінити якість 3D звуку в грі, потрібно пограти досить тривалий час, зануритися в атмосферу гри. Для перевірки працездатності спеціальних алгоритмів 3D звуку цілком достатньо демо програм, а ось оцінити загальну якість створюваного конкретної картою 3D звуку можна тільки за досить тривалий час гри.

На наш погляд якість реалізації підтримки реверберації у карти AW744Pro через інтерфейс EAX 1.0 з використанням алгоритмів EnviornmentFX цілком сранімо зі звучанням при використанні SB Live! і нам сподобалося. Більш того, сказати, в драйверах який карти краще реалізована реверберація в іграх дуже складно. Через деякий час прослуховування дуже складно розрізнити, на який саме мапі відтворюється в даний момент звук. Це говорить про те, що алгоритми добре оптимізовані і у кожної з карт движки реверберації працюють практично однаково.

У специфікації карти AW744Pro ніде не говориться про підтримку в драйверах інтерфейсу I3DL2 (або EAX 2.0). Нас це не сильно засмутило, так як для перевірки такої підтримки у нас поки немає під рукою соотвесттвующей гри, а єдина демо EAX 2.0 від Creative запускається тільки на картах SB Live !. Проте, швидше за все в майбутньому підтримка I3DL2 буде реалізована в драйверах для карт на базі YMF744B.

Незважаючи на те, що про підтримку A3D 1.0 в специфікації карти AW744Pro ніде не говориться, ця підтримка є. Підтримка A3D 1.0 реалізована на прграммное рівні за допомогою спеціальної бібліотеки audio3d.dll від Sensaura. З іншого боку, наявність підтримки A3D 1.0 сьогодні стає все менш цікавим. Більшість сучасних ігор відразу орієнтовані на підтримку A3D 2.0 / 3.0 і EAX. На практиці в демо A3D 1.0 від Aureal звук був таким, як і очікувалося, тобто на слух нічим не відрізнявся від звучання на картах на базі Vortex / Vortex2.

При прослуховуванні звуку в іграх ми використовували навушники, дві колонки з сабвуфером і чотири колонки з сабвуфером.

У навушниках звучання в іграх сподобалося. На наш погляд звук в навушниках приблизно такий же, як при при відтворенні через Live !, але дещо поступається за відчуттями від звучання, відтвореного картами на Vortex2. Ситуація може змінитися, якщо з'явиться можливість завантаження HRTF під конкретного слухача. На жаль, технологія Digital Ear (aka Virtual Ear), яка як раз буде забезпечувати таку можливість, поки тільки анонсована. До слова, аналогічну можливість нам обіцяє Aureal в A3D 3.0.

Звук при відтворенні через 2 колонки нас не вразив. Не можна сказати, що він був поганий, але нічого особливого. З іншого боку, якщо у вас тільки дві колонки та сабвуфер і немає місця і / або бажання встановлювати тилові твітери, то звучання через 2.1 акустику вас цілком влаштує. Єдино, коли дійсно не вистачає тилової акустики, це при перегляді DVD відео і в деяких динамічних іграх, де ворог може зайти зі спини: =)

Перш ніж поділитися враженнями про прослуховування через 4.1-акустику, зробимо невеликий відступ.

Підключивши до AW744Pro колонки FPS1000 від Cambridge ми не почули чотириканального звуку в іграх - на тилових колонках звуку не було. З аналогічною ситуацією ми вже стикалися при тестуванні карти DMX від Terratec. Як і в тому випадку, ми підключили в якості тилових колонки Genius SP300 і звук з'явився, тобто карта синал видає. Установка референс драйверів 4.07.104 від Yamaha нічого не змінила, а ось завантаження останніх драйвери 4.06.2013 від AOpen, ми услашал повноцінний четрехканальний звук в іграх через FPS1000. Отже, можна констатувати, що проблема все-таки в колонках, причому, можливо саме в конкретній партії PFS1000 (наш комплект був куплений минулого літа). Одна з можливих причин, чому немає звуку на тилових колонках наступна: у вхідного і вихідного каскаду різні режими по постійній напрузі, і якщо не подбати про відсутність їх взаємовпливу (за допомогою конденсатора), то вони блокують роботу один одного. Будь-конденсатор, будучи нелінійним елементом, вносить свої спотворення в сигнал (в тому числі він сам "шумить", погіршуючи співвідношення сигнал / шум). Тому, в аудіотехніки намагаються якомога менше використовувати розділові конденсатори. Але через це можливі проблеми, подібні до нашої. Для вирішення цієї проблеми досить за допомогою драйвера змінити режим роботи вихідного каскаду, прибравши постійний зсув напруги вихідного каскаду (яке при несогласовні каскадів виводить вхідний каскад з робочої зони) або зменшивши його на стільки, щоб воно перестало блокувати вхідний каскад підсилювача колонок. Що, ймовірно, і було зроблено в новій версії драйверів.

Звучання при відтворенні через 4.1-акустику, тобто при використанні MultiDrive справило дуже гарне враження. Якщо акустика розставлена ​​правильно, тобто по кутах уявного прямокутника навколо вас, то фільтри HRTF працюють коректно. Ви потрапляєте в зону sweet spot, тобто зону найкращого сприйняття звуку. Використання HRTF фільтрів на всіх чотирьох звукових каналах в парі з алгоритмами TCC дозволяє досить добре відтворювати джерела звуку у вертикальній площині (т.зв. elevations) і при русі джерела звуку по осі фронт / тил. Незручністю є необхідність досить точного розміщення колонок. Так що якщо у вас немає можливості відповідним чином встановити тилові колонки, то MultiDrive не проведе на вас очікуваного ефекту. Крім того, потрібно пам'ятати і таку річ, який звук відтворюється через 4 колонки з використанням MultiDrive. Під час відтворення 3D звук, який складається з прямих звуків і реверберації, але немає третьою основною компоненти - ранніх віддзеркалень, то ми почуємо джерела звуку у вертикальній площині, але не зможемо оцінити відстань до них. Тому не варто очікувати чогось надприродного від звуку при відтворенні з використанням MultiDrive, якщо в звуці немає компонент ранніх віддзеркалень. В алгоритмах Sensaura передбачена підтримка ранніх віддзеркалень, але вони відтворюються на основі заздалегідь задаються установок (presets), як і реверберація через EAX 1.0. На практиці, відсутність інтерактивності при розрахунку ранніх що проглядали звуків унеможливлює їх використання в більшості динамічних іграх, коли джерела звуку постійно переміщаються, а навколишнє середовище змінюється.

Якщо ви щасливий володар MD плеєра з можливістю запису, то вам буде приємно дізнатися, що за $ 22 карта AW744Pro надає вам можливість використовувати цифровий оптичний вихід S / PDIF типу TosLink. Тепер вам не потрібно витрачати гроші на покупку музичного центру з оптичним цифровим виходом або йти до одного, щоб переписати улюблені CD на MD диск.

Якщо ваш CD / DVD ROM підтримує можливість зняття звуку через цифровий вихід, то вам потрібно лише обзавестися CD Digtal Audio кабелем і можна приступати до запису. Якщо цифровий вихід у вашого CD / DVD ROM не працює, то доведеться знімати дані з CD в цифровому вигляді через PCI шину.

На практиці ми перевірили працездатність оптичного цифрового виходу AW744Pro, підключивши до нього плеєр MZ-R55 від Sony. Ми записали кілька доріжок з CD Audio диска і пару MP3 файлів. Все пройшло гладко і ніяких претензітй у нас не виникло.

Висновки

Можна констатувати, що карта YM744Pro успішно пройшла випробування і повністю виправдовує свою вартість. Використання HSP рішення анітрохи не применшує достоїнств карти і ніяк не погіршує звучання в іграх і продуктивність системи в цілому. Купивши карту AW744Pro ви отримаєте:

  • чотириканальний звук
  • Підтримку EAX 1.0
  • Оптічскій цифровий вихід
  • Завантаження CPU в іграх на такому ж рівні, як SB Live! від Сreative

До позитивних рис можна віднести наявність CD S / PDIF IN, простоту установки і видалення драйверів.

Ми не будемо наводити список мінусів карти, а наведемо лише ряд побажань. Справа в тому, що карта коштує близько $ 22, тому пред'являти до неї потрібно співмірні вимоги. Так ось, для повного щастя у карти AW744Pro не вистачає наступного:

  • Підтримки алгоритму MacroFX від Sensaura
  • Чіткого роз'яснення щодо того, чи буде підтримка технологій Digital Ear і ZoomFX
  • Наявності в комплекті поставки кабелю CD Digital Audio

Як побажання виробнику можна сказати, що непогано було б передбачити можливість підключення дочірньої карти, який реалізує цифровий електричний вихід S / PDIF типу RCA (або коаксіальний). Це має сенс зробити в силу того, що в широкому продажі є акустичні системи 5.1 з декодером AC-3 звуку, які передбачають подключеніяе тільки за допомогою коаксіального кабелю. Зрозуміло, що такого роду опція буде коштувати додаткових грошей, але у користувача повинна бути можливість вибору.

У загальному і цілому, крта AW744Pro це безумовно сучасне low-end рішення, як за ціною, так і за можливостями. Компанія AOpen зробила добротну і дешеву звукову карту. Якщо у вас обмеження по бюджету, але ви хочете мати совремнном звукову карту, то AW744Pro заслуговує вашої пильної уваги.

Карта AW744Pro надана компанією " AOpen Russia "

Читайте нас:

Голосование

Какой раздел вам наиболее интересен?
 
Яндекс.Метрика