Новостной блок

Ходячий робот фирмы «Одетикс»

Это именно тот случай, когда «милого» можно узнать не только по внешнему облику, но и по походке. Ходячий робот фирмы «Одетикс» (США) имеет шесть ног, обеспечивающих ему маневренность, и отличается от множества своих собратьев, предназначенных для работы в опасных зонах (например, на атомных электростанциях или химических производствах), не только конструкцией, но и способностью на ходу изменять свой рост и походку.


Подробнее ...
Главная


«За прозорість в Linava-2018»: питання і відповіді

Деякий час тому співробітник редакції CargoNews.lt по електронній пошті отримав досить незвичайне анонімний лист. Судячи зі змісту, воно могло бути складено і оприлюднено членами руху «За прозорість в Linava». У листі недвозначно говорилося про «мутних» моментах в трудовому договорі президента асоціації Ерландаса Мікенас. Редакція вирішила надати слово всім пов'язаним з цією справою сторонам.

Рух «За прозорість в Linava» - відоме, але кілька забуте явище. Про його витоки і діяльності говорилося не тільки на нашому сайті, а й в інших засобах масової інформації. Примітно те, що в той час (в 2010 році) його активісти були всім добре відомі - це були генеральний директор UAB «Transpekspedicija» Відмантас Пяледа, директор UAB «Vedautos autotransportas» Ерландас Мікенас, керівник UAB «Veka Auto» Юозас Кукліс і інші. Зараз же отримане редакцією лист є анонімним, і це не робить честі його авторам. Однак суть справи від цього не змінюється - важливо зрозуміти, скільки обгрунтовані викладені в ньому звинувачення на адресу деяких осіб.

До основних акцентів документа можна віднести наступне. Перше, в трудовому договорі Е. Мікенас, згідно з яким, за півставки (20 робочих годин на тиждень) президент асоціації отримує зарплату в розмірі 4000 євро, до якості його місця роботи вказано Каунас, що, за словами авторів листа, «дозволяє Ерландасу Мікенас все Тоді ж "їздити" з Каунаса в Вільнюс "у відрядження", отримувати за ці "поїздки" добові і замовляти дорогі готелі ». «Простому смертному зрозуміло, що все це обман», - констатують автори листа.

Друге, як стверджують аноніми, про цю ситуацію ніхто і ніколи не говорив тому, що її «не помічала» ревізійна комісія. А не помічала тому, що «Аліція Монкевич давно перетворилася з голови ревізійної комісії в ширму для прикриття темних справ президента Ерландаса Мікенас».

Третє, про що заявляють прихильники прозорості, це «той цікавий факт, що з боку" Linava "трудовий договір з Е. Мікенас за дорученням конгресу уклав сам патріарх" прозорості "Відмантас Пяледа», сліди якого, як йдеться у листі, «ведуть до іншим сумнівних операцій ».

У зв'язку з цим редакція звернулася за коментарями до президента асоціації Е. Мікенас, її генеральному секретарю Мечіславасу Атрошкявічюсу і В. Пяледе. Останній заявив, що дійсно за дорученням конгресу уклав трудовий договір з Е. Мікенас, але звернув увагу на те, що крім його підпису є ще підписи членів президії. Відповіді інших співрозмовників були ширшими. Представляємо їх в повному обсязі.

Генеральний секретар «Linava» Мечіславас Атрошкявічюс

Питання: чи відома секретаріату і президії «Linava» викладена в листі проблема трудового договору з президентом, і якщо так - як планується її вирішувати?

Хочу підкреслити, що ні секретаріат, ні президія не ставлять собі за мету щось приховувати від своїх членів. Навпаки - на відміну від тієї ситуації, яка панувала в асоціації рік або два тому, засідання президії транслюються в інтернеті, а протоколи засідань викладаються на сайті асоціації з вільним доступом для всіх членів. Тому викладена в листі інформація не стала новиною ні для секретаріату, ні для президії, ні для перевізників. Це питання вже обговорювалося на засіданні президії 26-го вересня. Ревізійної комісії доручено подати висновки, на підставі яких президія прийме рішення. Проблема насправді існує - з президентом укладений трудовий договір, згідно з яким, за роботу на півставки йому виплачується зарплата в розмірі 4000 євро, причому місце роботи чомусь зазначено в Каунасі. Ревізійної комісії доручено розібратися в цій ситуації.

Питання: як ви оцінюєте роль Аліції Монкевич (голови ревізійної комісії) в цій історії, і що ви думаєте про ситуацію в секретаріаті в цілому?

Аліція Монкевич працює в ревізійної комісії з 2011 року. З мого боку було б некоректно оцінювати її дії. А. Монкевич обрали перевізники - вони і повинні давати оцінку її діям. Я можу лише висловити суто людське зауваження - адже не дарма статут обмежує кількість каденцій (не більше двох). У снайпера очі теж втомлюються, тому іноді на тому чи іншому посту повинен з'явитися нова людина, людина з новим баченням. Що стосується ситуації в секретаріаті, то я вважаю, що вона покращується. Моє завдання - зробити так, щоб у членів секретаріату були всі умови розкрити їх потенціал, працювати з ініціативою і приносити якомога більше користі асоціації і всім перевізникам.

Питання: як ви оцінюєте роль Відмантас Пяледи в цій історії? Чи може він якось бути покараний як член асоціації за те, що зробив?

Роль Відмантас Пяледи була простою - конгрес уповноважив його укласти трудовий договір з новим президентом. Така процедура встановлена ​​в статуті асоціації. Чому він уклав договір на тих чи інших умовах, і чи не перевищив він повноважень при укладенні договору, ми дізнаємося після того, як будуть представлені юридичні висновки. Якщо дії В. Пяледи могли заподіяти асоціації збиток, то його можна компенсувати в цивільному порядку. Але про це рано говорити. Що стосується його можливого покарання як члена асоціації, то я не думаю, що про це доцільно говорити. У мене є свій гіркий досвід, і я нікому не побажаю нічого подібного.

Питання: чи відомі вам імена і прізвища авторів цього анонімного листа, і хто взагалі стоїть за рухом «За прозорість в Linava»?

Колись навіть був такий сайт - www.uzskaidrumalinavoje.lt . Сьогодні він недоступний. Рух «За прозорість в Linava» ніколи офіційно не було зареєстровано, в різний час в ньому брали участь різні люди. Серед лідерів руху були і згадувані Е. Мікенас і В. Пяледа. Хто зараз стоїть за цим рухом, важко сказати. Судячи зі змісту інформації, це, швидше за все, перевізники, які бояться висловлюватися публічно через можливої ​​розправи. Особисто я завжди все висловлював відкрито, прямо в очі. Правда, мушу визнати, що через це у мене були проблеми.

Питання: чи доводилося вам бачити інші подібні листи, і якщо так - про що в них йдеться?

В даний час я не отримую безпосередньо ніяких листів, адресованих перевізникам. Іноді читаю тільки ті, які мені пересилають колеги. Минулого тижня Каунаський перевізники переслали мені лист, автори якого критикують мене як генерального секретаря. Що сказати - критика справа хороша, особливо, якщо вона конструктивна. Але є одне але". Я займаю свій пост трохи більше місяця. Існує неписане правило «100 днів», протягом яких нову владу не критикують. І хоча генеральний секретар «Linava» не якась особлива влада, мені б хотілося, щоб мені дозволили спокійно попрацювати протягом якогось розумного строку.

Питання: може бути, Ви хочете додати щось важливе від себе?

Ви почали з питання про трудовий договір президента Е. Мікенас. Подібних питань з кожним днем ​​стає все більше і більше. Я хочу, щоб і ви, і перевізники зрозуміли, що подібні питання не піднімаються з метою комусь нашкодити. Навпаки - ми повинні «забратися в своєму дворі». Розмови про це йдуть довгі роки, але ніхто не в змозі почати з себе. Або нам знову потрібно чекати, поки Державна податкова інспекція нагряне з черговою перевіркою нашої бухгалтерії, нарахує недоплачені податки і штрафи, і ми знову будемо повинні все це оплачувати грішми перевізників?

У 2017 році був прийнятий новий Трудовий кодекс (ТК), у 2 частини 101 статті якого йдеться, що з фізичними особами - членами колегіального правління або контрольних органів юридичної особи - трудові договори не укладаються. Президент Ерландас Мікенас - єдиний член президії, з яким укладено трудовий договір, а не договір про представництво. Хоча в тому ж ТК передбачено, що «(...) роботодавець (...) зобов'язаний не пізніше, ніж протягом п'яти днів з моменту отримання документа або інформації про такий документ перервати трудовий договір (...)». Ми що, знову наступаємо на ті ж граблі і напрошуємося на санкції?

Будучи керівником асоціації «Linava», я піднімаю і буду піднімати подібні питання, і вважаю, що наше самоочищення зробить асоціацію міцніше і сильніше. Але в цьому процесі повинні брати участь всі - і секретаріат, і президія, і ревізійна комісія.

Президент «Linava» Ерландас Мікенас

В першу чергу хочу звернути увагу на те, що ця інформація була відправлена ​​з адреси [email protected] . Це анонімні повідомлення, під якими ніхто не підписується. Я навіть не знаю, чи повинні ми звертати увагу на подібні листи. Я також сподіваюся, що всі мої відповіді доведуть, що ніякої проблеми немає - є тільки чиєсь прагнення відвернути увагу перевізників від справжніх проблем. В першу чергу я маю на увазі установа нашої страхової компанії, що відбуваються в асоціації зміни і інші актуальні теми. Я припускаю, що особи, що ховаються під маскою анонімів, переслідують інші цілі. Вони мені відомі.

У зміст листа я побачив закиди на свою адресу, тому буду відповідати на кожен з них окремо. Якщо щось ненавмисно упустив, обов'язково перепитайте - я підготую свій відповідь. Мені здається, я вже неодноразово доводив, що ні керуюся досвідом колишніх керівників і не приховую інформацію, а намагаюся відповідати на всі питання, тому що мені нема чого приховувати.

Отже, з приводу зарплати президента і трудового договору, згідно з яким я працюю на півставки:

Мою зарплату 31.05.2016. затвердив найвищий орган влади асоціації - конгрес. За таку зарплату проголосувало і більшість нинішніх членів президії. За результатами голосування, «за» проголосувало 87 учасників конгресу, «проти» - 14, 3 учасників утрималися. Мені дивно, що під питання поставлено рішення вищого органу влади асоціації. З іншого боку, я завжди підтримую демократичні рішення, тому конгрес, якщо вважатиме за потрібне, може повернутися до цього питання ще раз і встановити іншу зарплату.

У моєму трудовому договорі встановлена ​​наступна тривалість роботи: півставки (тобто 20 робочих годин на тиждень). В цьому плані мій договір нічим не відрізняється від договорів попередніх президентів, тому при укладенні договору зі мною конгрес, мабуть, керувався колишніми прикладами. Я в цих процесах участі не беру, тому що вони мене не хвилюють. Більш ніж очевидно, що я працюю більше 20 годин на тиждень, і в приміщенні «Linava» ви можете знайти мене кожен день, з ранку до вечора. Винятком можуть бути тільки випадки, коли я вирушаю на робочі зустрічі, але це теж робочий час. Все своє робоче час я присвячую асоціації «Linava».

З приводу робочого місця в Каунасі і ночівлі в Вільнюсі:

Робочі місця всіх членів президії і президента вказані в тих регіонах, звідки вони обрані до президії. Компанія «Ernst and Young», яка на день укладення договору вела нашу бухгалтерію, запропонувала таким чином компенсувати членам президії послуги проживання в Вільнюсі. Це актуально, тому що члени президії проводять засідання очолюваних ними комітетів напередодні засідання президії і залишаються ночувати в готелях Вільнюса. В основному в готелях ночують члени президії з Клайпеди, Шяуляйського, Алітуського і Каунаського регіонів.

З приводу «дорогих» гостніци:

Я ночував у таких же готелях, як і всі інші члени президії - тобто в стандартних кімнатах готелів, вартість яких нічим не виділяється і відповідає цінам найбільш популярних на ринку готелів. Зараз я точно не скажу, скільки разів я ночував у Вільнюсі, але це буде близько 15 нічлігів в рік. В останній раз я користувався послугами вільнюської готелі в липні 2017 року. Про це відомо і відповідальним особам з секретаріату, і членам президії, і ревізійної комісії.

З приводу законності умов трудового договору:

Таке рішення запропонувала компанія «Ernst and Young», яка в той час вела бухгалтерський облік асоціації і в компетенції якої секретаріат не сумнівався. Я не бухгалтер, тому не можу прокоментувати цей момент. Як би там не було, якщо мій трудовий договір виявиться незаконним, відповідальність за його зміст візьме на себе компанія, яка на той момент займалася бухгалтерським обліком. Що стосується особисто мене, то я схильний думати, що мій трудовий договір і мої трудові відносини з асоціацією відповідають законодавству Литви, і ніяких порушень тут немає.

***

17-го жовтня цього року відбулося чергове засідання президії «Linava», на якому, крім усього іншого, обговорювалося питання про трудовий договір президента Е. Мікенас. Як говориться в інформаційному повідомленні за його підсумками: «Коли у 2017 році вступив в силу новий Трудовий кодекс, трудові договори з колегіальним органом влади - президією асоціації - стали неможливими і повинні були бути розірвані протягом 5 робочих днів. Це не було зроблено ні в минулому, ні в цьому році. Рішення про розірвання подібних трудових договорів президія ухвалила лише у вересні нинішнього року ».

У зв'язку з цим генеральний секретар «Linava» М. Атрошкявічюс повідомив, що не може виконати рішення президії про розірвання трудового договору з президентом, тому що Е. Мікенас відмовляється зробити це за згодою сторін і підписати новий договір про надання послуг. Е. Мікенас пояснив, що він очікує висновків ревізійної комісії. Комісія, в свою чергу, підтвердила, що договір повинен бути розірваний.

В кінцевому підсумку генеральному секретарю було доручено звернутися до Державної трудової інспекції за роз'ясненням ситуації і поінформувати перевізників про те, що відбувається на сайті асоціації і в формі інформаційних повідомлень. При цьому слід зазначити, що питання про трудовий договір з президентом Е. Мікенас включений до порядку денного XXXIV конгресу, який повинен відбутися 21-го листопада.

Ймовірно, всі крапки над «i» в цій історії будуть розставлені саме там, але може бути і так, що в верхівках «Linava» назрівають кардинальні зміни, і нас всіх чекають найнеймовірніші сценарії розвитку подій.

Питання: як ви оцінюєте роль Аліції Монкевич (голови ревізійної комісії) в цій історії, і що ви думаєте про ситуацію в секретаріаті в цілому?
Питання: як ви оцінюєте роль Відмантас Пяледи в цій історії?
Чи може він якось бути покараний як член асоціації за те, що зробив?
Питання: чи доводилося вам бачити інші подібні листи, і якщо так - про що в них йдеться?
Питання: може бути, Ви хочете додати щось важливе від себе?
Ми що, знову наступаємо на ті ж граблі і напрошуємося на санкції?

Читайте нас:

Голосование

Какой раздел вам наиболее интересен?
 
Яндекс.Метрика