Новостной блок

Ходячий робот фирмы «Одетикс»

Это именно тот случай, когда «милого» можно узнать не только по внешнему облику, но и по походке. Ходячий робот фирмы «Одетикс» (США) имеет шесть ног, обеспечивающих ему маневренность, и отличается от множества своих собратьев, предназначенных для работы в опасных зонах (например, на атомных электростанциях или химических производствах), не только конструкцией, но и способностью на ходу изменять свой рост и походку.


Подробнее ...
Главная


Апарати для IP-телефонії, "Мультіфон"

Апарати для IP-телефонії, "Мультіфон"

Ми вже   говорили   про те, що крім усім відомого Skype існує також інтернет-телефонія на протоколі SIP Ми вже говорили про те, що крім усім відомого Skype існує також інтернет-телефонія на протоколі SIP. В ще одній статті ми подивилися, яким чином на цьому протоколі реалізовано голосове і візуальне спілкування в популярному мессенджере QIP Infium . Однак QIP і будь-які інші месенджери для своєї роботи вимагають наявності комп'ютера, що не завжди зручно. І ця проблема легко вирішується за допомогою спеціальних апаратів (попросту кажучи - телефонів), розроблених для IP-телефонії. Погодьтеся, адже як зручно мати під рукою телефон, з якого можна дзвонити в будь-яку точку земної кулі, практично не замислюючись над тим, скільки це буде коштувати, тому що варто це - копійки.

Що цікаво, під Skype апаратів випускається дуже і дуже мало. Фактично - одиниці. Я маю на увазі не трубки, які працюють з комп'ютером, - таких як раз повно. Я говорю про повноцінний телефонному апараті, в якому зашитий клієнт Skype. Один з таких телефонів - Zyxel V352L EE - я вивчав. І коли шукав його аналоги, з'ясував, що їх в природі практично не існує. Знайшов тоді тільки ще один апарат. Та й зараз на ринку з автономних Skype-апаратів - буквально одна-дві моделі. З чим це пов'язано? З повною закритістю самої програми Skype і її протоколів.

З SIP-телефонією - все зовсім по-іншому. SIP - протокол відкритий, і під нього випускається велика кількість телефонів з найрізноманітнішими характеристиками і сервісами. У Росії один з найбільш відомих розробників таких апаратів - компанія IPMatika . вона випускає дванадцять моделей телефонів для IP-телефонії: від найпростіших дешевих вартістю в 3 тисячі рублів до ось такого монстра , Який також підтримує і відеозв'язок.

Я попросив у них який-небудь апарат для тесту, і вони були настільки люб'язні, що привезли відразу всі моделі. Детально описувати їх все явно не має сенсу, тому ми просто подивимося, чим вони відрізняються, а після цього спочатку розглянемо, як працює SIP-телефонія на прикладі одного з апаратів, а після цього вивчимо досить цікаву можливість - прив'язку до таких апаратів сервісу "Мультіфон" від "Мегафона" (це значно розширює можливості використання).

Розділи статті:

Модельний ряд телефонів

Як працюють всі ці апарати? Вони по кручений парі підключаються до локальної мережі, що має вихід в Інтернет. (Wi-Fi-адаптерів у них, на жаль, немає, і це дуже навіть шкода.) Після підключення в настройках телефону прописуються дані якогось аккаунта SIP-телефонії, ну і далі телефон готовий до роботи: ви з нього можете дзвонити на будь-які телефони в будь-якої точки земної кулі, на нього можуть дзвонити ваші знайомі, викликаючи ваш SIP-аккаунт (також деякі сервіси можуть вам надавати телефонні номери), ну і з телефону можна дзвонити на інші SIP-акаунти.

Такі телефони можуть використовуватися вдома, але найчастіше зустрічаються в офісах, де на них будують цілі корпоративні телефонні мережі.

Тепер давайте подивимося, що собою представляють різні моделі. Будемо рухатися від найпростіших до найбільш просунутим.

Yealink SIP-T18P

Найпростіший телефон на один SIP-аккаунт без дисплея. Дві програмовані кнопки. Утримання і очікування виклику, переадресація і переведення дзвінка, захоплення виклику, гаряча лінія, режим DND (не турбувати), швидкий і прискорений набір, правила набору номера, голосова пошта та MWI (світлова індикація про отримане повідомлення), регулювання гучності, вибір мелодії дзвінка .

Бідненько, звичайно, навіть телефонної книги немає. Але за все це - 3002 рубля.

Yealink SIP-T18P
Yealink SIP-T18P

IPmatika SIP-T12P

Підтримує дві SIP-лінії з незалежними налаштуваннями; повністю русифікований: має російське меню, веб-інтерфейс, введення текстових повідомлень і контактів російською мовою; утримання та очікування виклику, переадресація і переведення дзвінка, конференц-зв'язок, захоплення виклику, інтерком-виклики (в тому числі груповий), гаряча лінія, автовідповідь, екстрений виклик, режим автодозвону, режим DND; телефонна книга (300 записів), експорт / імпорт записної книжки, віддалена записна книга, чорний список, історія дзвінків (100 записів), швидкий і прискорений набір, правила набору номера; голосова пошта і SIP SMS; блокування клавіатури, установка логотипу на екрані, регулювання гучності, вибір мелодії дзвінка; можливість зміни через клавіатуру телефону, сервер Autoprovision і веб-інтерфейс; графічний LCD-екран 132х64 з блакитною підсвіткою.

Телефон простий і недорогий - 4000 рублів, а можливостей чимало.

IPmatika SIP-T12P
IPmatika SIP-T12P

Yealink SIP-T20P

Телефон з дисплеєм на два SIP-аккаунта. Підтримка Рое (харчування через Ethernet), дві програмовані кнопки зі світловою індикацією, телефонна книга (300 записів), експорт / імпорт записної книжки, чорний список, історія дзвінків (100 записів), швидкий і прискорений набір, правила набору номера, блокування клавіатури, змінний логотип на екрані телефону, регулювання гучності, вибір мелодії дзвінка, утримання та очікування виклику, переадресація і переведення дзвінка, режим DND, конференц-зв'язок, захоплення виклику, інтерком-виклики (в тому числі груповий), гаряча лінія, автовідповідь, екстрений виклик , режим автодозв вона, голосова пошта, управління і настройка телефону з клавіатури, через веб-інтерфейс або віддалено, автоматичне оновлення конфігурації та програмного забезпечення через сервер Autoprovision, підтримка протоколу TR069; LCD-екран 3 рядки .. Варто 4000 рублів.

Yealink SIP-T20P
Yealink SIP-T20P

Yealink SIP-T22P

Три SIP-лінії з незалежними конфігураціями; повністю русифікований: має російське меню, веб-інтерфейс, введення текстових повідомлень і контактів російською мовою; підтримка Рое (харчування через Ethernet); три програмовані кнопки зі світловою індикацією; телефонна книга (300 записів), експорт / імпорт записної книжки, віддалена записна книга, чорний список, історія дзвінків (100 записів), швидкий і прискорений набір, правила набору номера; блокування клавіатури, змінний логотип на екрані телефону, регулювання гучності, вибір мелодії дзвінка; утримання та очікування виклику, переадресація і переведення дзвінка, режим DND, конференц-зв'язок, захоплення виклику, інтерком-виклики (в тому числі груповий), гаряча лінія, автовідповідь, екстрений виклик, режим автодозвону, голосова пошта та відправка SIP SMS, управління і настройка телефону з клавіатури, через веб-інтерфейс або віддалено; автоматичне оновлення конфігурації та програмного забезпечення через сервер Autoprovision; підтримка протоколу TR069; LCD-екран 132x64 точок з підсвічуванням. Ця модель коштує 4600 рублів.

Yealink SIP-T22P
Yealink SIP-T22P

Yealink SIP-T26P

Три SIP-лінії з незалежними конфігураціями; тринадцять програмованих кнопок зі світловою індикацією; відображення статусу абонента (BLF); повністю русифікований: має російське меню, веб-інтерфейс, введення текстових повідомлень і контактів російською мовою; телефонна книга (300 записів), експорт / імпорт записної книжки, віддалена записна книга, чорний список, історія дзвінків (100 записів), швидкий і прискорений набір, правила набору номера; блокування клавіатури, змінний логотип на екрані телефону, регулювання гучності, вибір мелодії дзвінка; утримання та очікування виклику, переадресація і переведення дзвінка, режим DND, конференц-зв'язок, захоплення виклику, інтерком-виклики (в тому числі груповий), гаряча лінія, автовідповідь, екстрений виклик, режим автодозвону; голосова пошта, SIP SMS; управління та налаштування телефону з клавіатури, через веб-інтерфейс або віддалено; автоматичне оновлення конфігурації та програмного забезпечення через сервер Autoprovision; підтримка протоколу TR069; LCD-екран 132x64 точок з підсвічуванням. Такий просунутий офісний варіант - 5746 рублів.

Yealink SIP-T26P
Yealink SIP-T26P

Yealink SIP-T28P

Шість SIP-ліній з незалежними конфігураціями; шістнадцять програмованих кнопок зі світловою індикацією; відображення статусу абонента (BLF); повністю русифікований: має російське меню, веб-інтерфейс, введення текстових повідомлень і контактів російською мовою; телефонна книга (300 записів), експорт / імпорт записної книжки, віддалена записна книга, чорний список, історія дзвінків (100 записів), швидкий і прискорений набір, правила набору номера; блокування клавіатури, змінний логотип на екрані телефону, регулювання гучності, вибір мелодії дзвінка; утримання та очікування виклику, переадресація і переведення дзвінка, режим DND, конференц-зв'язок, захоплення виклику, інтерком-виклики (в тому числі груповий), гаряча лінія, автовідповідь, екстрений виклик, режим автодозвону; голосова пошта, SIP SMS; управління та налаштування телефону з клавіатури, через веб-інтерфейс або віддалено; автоматичне оновлення конфігурації та програмного забезпечення через сервер Autoprovision; підтримка протоколу TR069; LCD-екран 320x160 точок з сірої підсвічуванням.

Одна з найпопулярніших і просунутих офісних моделей. І мені цей телефон сподобався найбільше. Вартість - 7077 рублів.

Yealink SIP-T28P
Yealink SIP-T28P

Yealink VP-2009

Топовий телефон, улюблений варіант менеджерів середньої і вищої ланки, як мені сказали в IPMatika.

Чотири SIP-лінії; кольоровий 7 "LCD сенсорний дисплей з роздільною здатністю 800x480 пікселів; камера 300K пікселів (CMOS); підтримка відеокодеків H.263, H.264 і MPEG4 (MP4V-ES); підтримка режиму цифрової фоторамки (JPEG, GIF, PNG, BMP), трансляція відеофайлів з віддаленого сервера або з пам'яті медіателефона (формат MOV); аудіо- і відеовиходи, USB-порт, порт для підключення гарнітури, SD-кардридер; телефонна книга, чорний список, історія дзвінків, швидкий і прискорений набір, правила набору номера, режим screensaver, регулювання гучності, вибір мелодії дзвінка; утримання та очікування виклику, переадресація і переведення дзвінка, режим DND, автовідповідь.

Прям не телефон, а якийсь мультимедійний центр. Варто відповідно - 16 623 рубля.

Yealink VP-2009
Yealink VP-2009

Робота апарату через SIP-телефонію

Тепер давайте подивимося, як один з таких апаратів працює з IP-телефонією. Для тесту я взяв топову офісну модель - Yealink SIP-T28P. У комплекті до нього крім мережевого адаптера йдуть диск з документацією і парочка подарункових карт двох операторів IP-телефонії.

Конфігурувати телефон найзручніше з комп'ютера. (Раз є мережа з Інтернетом, то вже хоч який-небудь комп'ютер поблизу точно є.)

Як і годиться порядному мережних пристроїв, телефон не потребує спеціальних програмах - він конфігурується через веб-інтерфейс. Робиться це в такий спосіб. Спочатку вам потрібно дізнатися, який IP-адреса в локальній мережі телефон отримав від роутера. Для цього натискаєте кнопку "ОК", і телефон на дисплеї висвічує потрібні дані.

дані телефону
дані телефону

Далі відкриваєте будь-який браузер і в адресному рядку вбиваєте даний IP - http://192.168.1.27. Програма запросить логін і пароль, в якості яких потрібно ввести встановлені за замовчуванням admin / admin. Після цього відкриється ось така админка.

Адаменко телефону
Адаменко телефону

Насамперед потрібно налаштувати SIP-аккаунт. Заходьте в відповідну закладку, вбиваєте потрібні дані. Якщо у вас ще немає облікового запису в SIP-мережах, його можна завести на Voip.qip.ru (У всіх користувачів QIP Infium такий аккаунт є за визначенням), на Sipnet.ru або на будь-якому іншому провайдера, що підтримує SIP-телефонію (їх взагалі - сотні).

Ось мої налаштування для QIP-аккаунта.

QIP-аккаунт
QIP-аккаунт

А ось для Sipnet-аккаунта.

Sipnet-аккаунт
Sipnet-аккаунт

Даний апарат підтримує аж шість акаунтів, між якими можна перемикатися.

Якщо дані вказані правильно, то в статусі аккаунта з'явиться напис "Зареєстровано", а на самому телефоні з'явиться відповідний значок телефонного апарату. На наведеній нижче ілюстрації аккаунт на Sipnet зареєстрований і їм можна користуватися, а в даних облікового запису на QIP міститься якась помилка - аккаунт поки не зареєстрований. (Помилка полягала в тому, що в поле "Облікова ім'я" треба писати ім'я на QIP.ru без домену. Тобто, наприклад, "123", а не "[email protected]".)

встановлені з'єднання
встановлені з'єднання

Тепер, коли принаймні один обліковий запис підключений, телефоном можна користуватися.

Номери телефонів набираються від коду країни. Тобто, наприклад, прямий московський номер - 74951234567. Міжнародні дзвінки здійснюються так само - код країни, код міста і так далі. Наприклад, для Нью-Йорка - 17181234567.

Дзвінки всередині однієї SIP-мережі робляться без введення домену. Тобто при дзвінку на сіпнетовской облікового запису абоненту спинити набирається тільки його обліковий номер. Аналогічно для QIP - просто абонент без домену.

Якщо дзвінок робиться з однією SIP-мережі в іншу, тоді треба вказувати повну адресу: наприклад, [email protected].

На самому телефоні налаштування мінімальні. А ось через веб-інтерфейс в адмінці можна знайти чимало корисного. Наприклад, настройки телефону.

налаштування телефону
налаштування телефону

Тут, як бачите, можна змінювати налаштування дати-часу, завантажувати і вибирати потрібну мелодію виклику.

У переадресації можна досить гнучко задавати параметри.

переадресація
переадресація

У цій моделі аж десять кнопок розширень. На них можна навішувати практично все що завгодно.

Налаштування кнопок розширень
Налаштування кнопок розширень

У правилах заміни можна групувати різні коди набору.

Правила заміни
Правила заміни

У розділі "Блокування" можна заблокувати дзвінки на певні номери або групи номерів.

В адмінці особливо корисний розділ "Контакти". Там можна додавати ПІБ і телефони абонентів, що на телефоні, на відміну від комп'ютера, робити дуже навіть незручно.

Контакти
Контакти

Інформація про абонента особливою привабливістю не відрізняється: ім'я, робочий номер, мобільний номер, інший номер. Також можна задати SIP-аккаунт, з якого буде проводитися дзвінок.

В адмінці є можливість імпортувати дані для телефонної книги з файлу, однак підтримується тільки спеціальний формат XML (хоча в документації йдеться, що можна використовувати CSV). Як робити цей файл XML, можна прочитати в спеціальному документі ( завантажити ).

Загалом, якщо буде необхідність перенести в базу абонентів, наприклад, дані з Outlook, їх можна підготувати в CSV, а потім спеціальним скриптик перегнати в XML і завантажити в телефон.

Крім того, телефон підтримує роботу з XML-книжками, що лежать на корпоративному сервері.

Ще є чорний список - телефони, які в ньому вказані, до вас ніколи не будуть телефонувати: апарат їм буде відповідати сигналом "зайнято".

Чорний список
Чорний список

До речі, всі ці телефони можна адмініструвати віддалено - за допомогою сервісу Auto Provision ( скачати опис ): Оновлювати програмне забезпечення, редагувати настройки і так далі.

Підключення до SIP-телефону сервісу "Мультіфон"

А тепер розглянемо, як до цього телефону можна підключити сервіс "Мультіфон" від оператора стільникового зв'язку "Мегафон" і що нам це взагалі дасть.

"Мультіфон" - це, загалом, теж фактично SIP-телефонія зі своїм програмним клієнтом, який дозволяє здійснювати і приймати дзвінки через Інтернет за дуже низькими (звичайним для SIP-мереж) тарифами або зовсім безкоштовно.

Встановити клієнт для абонентів "Мегафона" можна наступним чином: завантажуєте і встановлюєте на свій комп'ютер програмне забезпечення "Мультіфон" ( завантажити ). Запускаєте і реєструєтеся як новий користувач, вказавши ваші нік, пароль і МегаФоновскій номер. Після цього вам присвоять Сиповский номер, який буде виглядати як МобильныйНомер@multifon.ru або Ник@multifon.ru .

Після цього вводьте в програмі "Мультіфон" логін і пароль - і отримуєте щось на зразок сильно спрощеного QIP, який дозволяє обмінюватися повідомленнями, здійснювати голосові і відеодзвінки іншим абонентам "МультіФон", а також, що дуже важливо, здійснювати голосові дзвінки на звичайні телефонні номери та відправляти SMS / MMS.

Втім, за замовчуванням там встановлюється режим "Мультіфон-лайт", який дозволяє тільки користуватися чатом і здійснювати голосові дзвінки іншим абонентам "МультіФон". До того ж він буде працювати лише місяць. А для отримання всіх можливостей вам потрібно буде підключити "Мультіфон" як послугу (* 137 # з телефону або просто включити послугу в "Сервіс гіді"). В принципі це має сенс зробити відразу ж, тому що і підключення "МультіФон" безкоштовно, і абонентська плата ніяка не стягується. (Ще влітку вона стягувалася, тому в умовах надання послуги є фраза про абонентську плату, однак зараз абонентська плата абсолютно точно скасована - я дізнавався.)

Мультіфон Плюс
Мультіфон Плюс

З "МультіФон Плюс" все зрозуміло: це досить типовий мессенджер з можливістю обміну повідомленнями, голосових і відеодзвінків, відправки SMS і MMS. Зручність тут в тому, що коли ви робите голосові дзвінки, наприклад на закордонні телефони, то оплачуєте їх зі свого мобільного МегаФоновскій рахунку. При цьому вже можна забути про Skype, щоб не плодити сутності.

Але нас в даному випадку цікавить можливість прив'язки "МультіФон" до телефонів від IPMatika - так відкриваються досить несподівані горизонти.

Як робиться ця прив'язка? В принципі дуже просто: практично так само, як настройка будь-якого іншого SIP-оператора.

Викликаєте в адмінці телефону настройки SIP-аккаунта. Там додаєте новий обліковий запис, в якому вписуєте ваші дані "МультіФон" (телефон і пароль до "МультіФон" - не переплутайте з паролем до "Сервіс гіду"), а також вписуєте такі параметри.

Налаштування облікового запису МультіФон
Налаштування облікового запису "МультіФон"

Далі натискаєте "Підтвердити", і, якщо все прописано правильно, статус зміниться на "Зареєстровано". На телефоні при цьому з'явиться новий SIP-аккаунт, який ви можете зробити поточним. (Взагалі, дуже зручно, коли телефон підтримує два-три аккаунта.)

Додався третій аккаунт, виставлений за умовчанням
Додався третій аккаунт, виставлений за умовчанням

Тобто тепер ви можете Здійснювати дзвінкі з цього апарату на будь-які телефони и оплачуваті розмови з Рахунку свого МегаФоновскій мобільніка. Контакт з там Досить нізькі - все-таки IP-телефонія. Дзвінкі на звічайні МегаФоновскій номера - 0,8 рубля за хвилини. Дзвінкі на телефони других мобільніх Операторів - 1,5 рубля за хвилини. Дзвінкі, например, в штаті - 0,94 рубля за хвилини. До Франції - 0,94 рубля. Іспанія - 0,94 рубля. А ось напрямки по exUSSR помітно дорожче (що не дивно). Україна - 5,17 рубля. Молдова - 5,78. Білорусь - 9,37. Тарифи по інших напрямках можете подивитися тут .

Але це не головне в даному сервісі! Найцікавіше - це те, що ви можете зробити так, щоб дзвінки на ваш мобільний номер приходили на цей SIP-телефон! Або одночасно - на мобільник і на SIP-телефон. Налаштовується це елементарно - в програмі "Мультіфон Плюс". Там знизу є опція - "Направляти вхідні дзвінки". Там можна вказати "Тільки в Мультіфон", "Тільки на мобільний", "На мобільний і Мультіфон". Поставте "На мобільний і Мультіфон" - це найзручніше.

Вибір напрямку вхідних дзвінків
Вибір напрямку вхідних дзвінків

І тепер, коли вам будуть дзвонити на мобільний номер, дзвінок одночасно буде приходити і на мобільний телефон, і на SIP-телефон. Причому якщо вам треба кудись відійти, то ніяких налаштувань змінювати не треба - в дорозі просто відповісте на дзвінок по мобільнику, тільки і всього. А коли сидите в апарата (вдома, в офісі - не важливо, де він встановлений) - відповідаєте з SIP-апарату. І з нього ж телефонуйте за будь-яких напрямах. Тим більше що коли ви телефонуєте з нього, у абонента визначається саме ваш МегаФоновскій номер.

Мінус тут тільки один. Щоб бачити на екрані SIP-телефону, хто саме вам телефонує на МегаФоновскій номер, в цей апарат все-таки потрібно забити список і телефони абонентів. Але це більш-менш реально зробити практично автоматично - через експорт в CSV і конвертація його в формат XML. Напевно незабаром для цього просто з'явиться програма-конвертер: творців телефону цим уже спантеличили.

Я поганяв даний вид підключення пару тижнів і, треба сказати, залишився дуже задоволений. Реально зручно, особливо якщо врахувати, що я з дому виходжу рідко і при цьому ненавиджу розмовляти по мобільному апарату (в сенсі підносити його до голови). А так я на МегаФоновскій номері включив виклик на "Мультіфон" і мобільник, з інших своїх мобільних номерів поставив переадресацію на МегаФоновскій - в результаті всі дзвінки приймаю на SIP-телефон. І дзвоню з нього по всьому світу, не особливо думаючи, скільки це коштує, тому що стоїть - копійки.

SIP-телефон і що приєдналися до нього мобільники
SIP-телефон і що приєдналися до нього мобільники

Залишається тільки одне питання: чого "МТС" з "Білайном" вухами ляскають? Попоїли у них "Мегафон" цей ринок, ох, попоїли ...

З чим це пов'язано?
Як робиться ця прив'язка?

Читайте нас:

Голосование

Какой раздел вам наиболее интересен?
 
Яндекс.Метрика