Апарати для IP-телефонії, "Мультіфон"
Ми вже говорили про те, що крім усім відомого Skype існує також інтернет-телефонія на протоколі SIP. В ще одній статті ми подивилися, яким чином на цьому протоколі реалізовано голосове і візуальне спілкування в популярному мессенджере QIP Infium . Однак QIP і будь-які інші месенджери для своєї роботи вимагають наявності комп'ютера, що не завжди зручно. І ця проблема легко вирішується за допомогою спеціальних апаратів (попросту кажучи - телефонів), розроблених для IP-телефонії. Погодьтеся, адже як зручно мати під рукою телефон, з якого можна дзвонити в будь-яку точку земної кулі, практично не замислюючись над тим, скільки це буде коштувати, тому що варто це - копійки.
Що цікаво, під Skype апаратів випускається дуже і дуже мало. Фактично - одиниці. Я маю на увазі не трубки, які працюють з комп'ютером, - таких як раз повно. Я говорю про повноцінний телефонному апараті, в якому зашитий клієнт Skype. Один з таких телефонів - Zyxel V352L EE - я вивчав. І коли шукав його аналоги, з'ясував, що їх в природі практично не існує. Знайшов тоді тільки ще один апарат. Та й зараз на ринку з автономних Skype-апаратів - буквально одна-дві моделі. З чим це пов'язано? З повною закритістю самої програми Skype і її протоколів.
З SIP-телефонією - все зовсім по-іншому. SIP - протокол відкритий, і під нього випускається велика кількість телефонів з найрізноманітнішими характеристиками і сервісами. У Росії один з найбільш відомих розробників таких апаратів - компанія IPMatika . вона випускає дванадцять моделей телефонів для IP-телефонії: від найпростіших дешевих вартістю в 3 тисячі рублів до ось такого монстра , Який також підтримує і відеозв'язок.
Я попросив у них який-небудь апарат для тесту, і вони були настільки люб'язні, що привезли відразу всі моделі. Детально описувати їх все явно не має сенсу, тому ми просто подивимося, чим вони відрізняються, а після цього спочатку розглянемо, як працює SIP-телефонія на прикладі одного з апаратів, а після цього вивчимо досить цікаву можливість - прив'язку до таких апаратів сервісу "Мультіфон" від "Мегафона" (це значно розширює можливості використання).
Розділи статті:
Модельний ряд телефонів
Як працюють всі ці апарати? Вони по кручений парі підключаються до локальної мережі, що має вихід в Інтернет. (Wi-Fi-адаптерів у них, на жаль, немає, і це дуже навіть шкода.) Після підключення в настройках телефону прописуються дані якогось аккаунта SIP-телефонії, ну і далі телефон готовий до роботи: ви з нього можете дзвонити на будь-які телефони в будь-якої точки земної кулі, на нього можуть дзвонити ваші знайомі, викликаючи ваш SIP-аккаунт (також деякі сервіси можуть вам надавати телефонні номери), ну і з телефону можна дзвонити на інші SIP-акаунти.
Такі телефони можуть використовуватися вдома, але найчастіше зустрічаються в офісах, де на них будують цілі корпоративні телефонні мережі.
Тепер давайте подивимося, що собою представляють різні моделі. Будемо рухатися від найпростіших до найбільш просунутим.
Yealink SIP-T18P
Найпростіший телефон на один SIP-аккаунт без дисплея. Дві програмовані кнопки. Утримання і очікування виклику, переадресація і переведення дзвінка, захоплення виклику, гаряча лінія, режим DND (не турбувати), швидкий і прискорений набір, правила набору номера, голосова пошта та MWI (світлова індикація про отримане повідомлення), регулювання гучності, вибір мелодії дзвінка .
Бідненько, звичайно, навіть телефонної книги немає. Але за все це - 3002 рубля.
Yealink SIP-T18P
IPmatika SIP-T12P
Підтримує дві SIP-лінії з незалежними налаштуваннями; повністю русифікований: має російське меню, веб-інтерфейс, введення текстових повідомлень і контактів російською мовою; утримання та очікування виклику, переадресація і переведення дзвінка, конференц-зв'язок, захоплення виклику, інтерком-виклики (в тому числі груповий), гаряча лінія, автовідповідь, екстрений виклик, режим автодозвону, режим DND; телефонна книга (300 записів), експорт / імпорт записної книжки, віддалена записна книга, чорний список, історія дзвінків (100 записів), швидкий і прискорений набір, правила набору номера; голосова пошта і SIP SMS; блокування клавіатури, установка логотипу на екрані, регулювання гучності, вибір мелодії дзвінка; можливість зміни через клавіатуру телефону, сервер Autoprovision і веб-інтерфейс; графічний LCD-екран 132х64 з блакитною підсвіткою.
Телефон простий і недорогий - 4000 рублів, а можливостей чимало.
IPmatika SIP-T12P
Yealink SIP-T20P
Телефон з дисплеєм на два SIP-аккаунта. Підтримка Рое (харчування через Ethernet), дві програмовані кнопки зі світловою індикацією, телефонна книга (300 записів), експорт / імпорт записної книжки, чорний список, історія дзвінків (100 записів), швидкий і прискорений набір, правила набору номера, блокування клавіатури, змінний логотип на екрані телефону, регулювання гучності, вибір мелодії дзвінка, утримання та очікування виклику, переадресація і переведення дзвінка, режим DND, конференц-зв'язок, захоплення виклику, інтерком-виклики (в тому числі груповий), гаряча лінія, автовідповідь, екстрений виклик , режим автодозв вона, голосова пошта, управління і настройка телефону з клавіатури, через веб-інтерфейс або віддалено, автоматичне оновлення конфігурації та програмного забезпечення через сервер Autoprovision, підтримка протоколу TR069; LCD-екран 3 рядки .. Варто 4000 рублів.
Yealink SIP-T20P
Yealink SIP-T22P
Три SIP-лінії з незалежними конфігураціями; повністю русифікований: має російське меню, веб-інтерфейс, введення текстових повідомлень і контактів російською мовою; підтримка Рое (харчування через Ethernet); три програмовані кнопки зі світловою індикацією; телефонна книга (300 записів), експорт / імпорт записної книжки, віддалена записна книга, чорний список, історія дзвінків (100 записів), швидкий і прискорений набір, правила набору номера; блокування клавіатури, змінний логотип на екрані телефону, регулювання гучності, вибір мелодії дзвінка; утримання та очікування виклику, переадресація і переведення дзвінка, режим DND, конференц-зв'язок, захоплення виклику, інтерком-виклики (в тому числі груповий), гаряча лінія, автовідповідь, екстрений виклик, режим автодозвону, голосова пошта та відправка SIP SMS, управління і настройка телефону з клавіатури, через веб-інтерфейс або віддалено; автоматичне оновлення конфігурації та програмного забезпечення через сервер Autoprovision; підтримка протоколу TR069; LCD-екран 132x64 точок з підсвічуванням. Ця модель коштує 4600 рублів.
Yealink SIP-T22P
Yealink SIP-T26P
Три SIP-лінії з незалежними конфігураціями; тринадцять програмованих кнопок зі світловою індикацією; відображення статусу абонента (BLF); повністю русифікований: має російське меню, веб-інтерфейс, введення текстових повідомлень і контактів російською мовою; телефонна книга (300 записів), експорт / імпорт записної книжки, віддалена записна книга, чорний список, історія дзвінків (100 записів), швидкий і прискорений набір, правила набору номера; блокування клавіатури, змінний логотип на екрані телефону, регулювання гучності, вибір мелодії дзвінка; утримання та очікування виклику, переадресація і переведення дзвінка, режим DND, конференц-зв'язок, захоплення виклику, інтерком-виклики (в тому числі груповий), гаряча лінія, автовідповідь, екстрений виклик, режим автодозвону; голосова пошта, SIP SMS; управління та налаштування телефону з клавіатури, через веб-інтерфейс або віддалено; автоматичне оновлення конфігурації та програмного забезпечення через сервер Autoprovision; підтримка протоколу TR069; LCD-екран 132x64 точок з підсвічуванням. Такий просунутий офісний варіант - 5746 рублів.
Yealink SIP-T26P
Yealink SIP-T28P
Шість SIP-ліній з незалежними конфігураціями; шістнадцять програмованих кнопок зі світловою індикацією; відображення статусу абонента (BLF); повністю русифікований: має російське меню, веб-інтерфейс, введення текстових повідомлень і контактів російською мовою; телефонна книга (300 записів), експорт / імпорт записної книжки, віддалена записна книга, чорний список, історія дзвінків (100 записів), швидкий і прискорений набір, правила набору номера; блокування клавіатури, змінний логотип на екрані телефону, регулювання гучності, вибір мелодії дзвінка; утримання та очікування виклику, переадресація і переведення дзвінка, режим DND, конференц-зв'язок, захоплення виклику, інтерком-виклики (в тому числі груповий), гаряча лінія, автовідповідь, екстрений виклик, режим автодозвону; голосова пошта, SIP SMS; управління та налаштування телефону з клавіатури, через веб-інтерфейс або віддалено; автоматичне оновлення конфігурації та програмного забезпечення через сервер Autoprovision; підтримка протоколу TR069; LCD-екран 320x160 точок з сірої підсвічуванням.
Одна з найпопулярніших і просунутих офісних моделей. І мені цей телефон сподобався найбільше. Вартість - 7077 рублів.
Yealink SIP-T28P
Yealink VP-2009
Топовий телефон, улюблений варіант менеджерів середньої і вищої ланки, як мені сказали в IPMatika.
Чотири SIP-лінії; кольоровий 7 "LCD сенсорний дисплей з роздільною здатністю 800x480 пікселів; камера 300K пікселів (CMOS); підтримка відеокодеків H.263, H.264 і MPEG4 (MP4V-ES); підтримка режиму цифрової фоторамки (JPEG, GIF, PNG, BMP), трансляція відеофайлів з віддаленого сервера або з пам'яті медіателефона (формат MOV); аудіо- і відеовиходи, USB-порт, порт для підключення гарнітури, SD-кардридер; телефонна книга, чорний список, історія дзвінків, швидкий і прискорений набір, правила набору номера, режим screensaver, регулювання гучності, вибір мелодії дзвінка; утримання та очікування виклику, переадресація і переведення дзвінка, режим DND, автовідповідь.
Прям не телефон, а якийсь мультимедійний центр. Варто відповідно - 16 623 рубля.
Yealink VP-2009
Робота апарату через SIP-телефонію
Тепер давайте подивимося, як один з таких апаратів працює з IP-телефонією. Для тесту я взяв топову офісну модель - Yealink SIP-T28P. У комплекті до нього крім мережевого адаптера йдуть диск з документацією і парочка подарункових карт двох операторів IP-телефонії.
Конфігурувати телефон найзручніше з комп'ютера. (Раз є мережа з Інтернетом, то вже хоч який-небудь комп'ютер поблизу точно є.)
Як і годиться порядному мережних пристроїв, телефон не потребує спеціальних програмах - він конфігурується через веб-інтерфейс. Робиться це в такий спосіб. Спочатку вам потрібно дізнатися, який IP-адреса в локальній мережі телефон отримав від роутера. Для цього натискаєте кнопку "ОК", і телефон на дисплеї висвічує потрібні дані.
дані телефону
Далі відкриваєте будь-який браузер і в адресному рядку вбиваєте даний IP - http://192.168.1.27. Програма запросить логін і пароль, в якості яких потрібно ввести встановлені за замовчуванням admin / admin. Після цього відкриється ось така админка.
Адаменко телефону
Насамперед потрібно налаштувати SIP-аккаунт. Заходьте в відповідну закладку, вбиваєте потрібні дані. Якщо у вас ще немає облікового запису в SIP-мережах, його можна завести на Voip.qip.ru (У всіх користувачів QIP Infium такий аккаунт є за визначенням), на Sipnet.ru або на будь-якому іншому провайдера, що підтримує SIP-телефонію (їх взагалі - сотні).
Ось мої налаштування для QIP-аккаунта.
QIP-аккаунт
А ось для Sipnet-аккаунта.
Sipnet-аккаунт
Даний апарат підтримує аж шість акаунтів, між якими можна перемикатися.
Якщо дані вказані правильно, то в статусі аккаунта з'явиться напис "Зареєстровано", а на самому телефоні з'явиться відповідний значок телефонного апарату. На наведеній нижче ілюстрації аккаунт на Sipnet зареєстрований і їм можна користуватися, а в даних облікового запису на QIP міститься якась помилка - аккаунт поки не зареєстрований. (Помилка полягала в тому, що в поле "Облікова ім'я" треба писати ім'я на QIP.ru без домену. Тобто, наприклад, "123", а не "[email protected]".)
встановлені з'єднання
Тепер, коли принаймні один обліковий запис підключений, телефоном можна користуватися.
Номери телефонів набираються від коду країни. Тобто, наприклад, прямий московський номер - 74951234567. Міжнародні дзвінки здійснюються так само - код країни, код міста і так далі. Наприклад, для Нью-Йорка - 17181234567.
Дзвінки всередині однієї SIP-мережі робляться без введення домену. Тобто при дзвінку на сіпнетовской облікового запису абоненту спинити набирається тільки його обліковий номер. Аналогічно для QIP - просто абонент без домену.
Якщо дзвінок робиться з однією SIP-мережі в іншу, тоді треба вказувати повну адресу: наприклад, [email protected].
На самому телефоні налаштування мінімальні. А ось через веб-інтерфейс в адмінці можна знайти чимало корисного. Наприклад, настройки телефону.
налаштування телефону
Тут, як бачите, можна змінювати налаштування дати-часу, завантажувати і вибирати потрібну мелодію виклику.
У переадресації можна досить гнучко задавати параметри.
переадресація
У цій моделі аж десять кнопок розширень. На них можна навішувати практично все що завгодно.
Налаштування кнопок розширень
У правилах заміни можна групувати різні коди набору.
Правила заміни
У розділі "Блокування" можна заблокувати дзвінки на певні номери або групи номерів.
В адмінці особливо корисний розділ "Контакти". Там можна додавати ПІБ і телефони абонентів, що на телефоні, на відміну від комп'ютера, робити дуже навіть незручно.
Контакти
Інформація про абонента особливою привабливістю не відрізняється: ім'я, робочий номер, мобільний номер, інший номер. Також можна задати SIP-аккаунт, з якого буде проводитися дзвінок.
В адмінці є можливість імпортувати дані для телефонної книги з файлу, однак підтримується тільки спеціальний формат XML (хоча в документації йдеться, що можна використовувати CSV). Як робити цей файл XML, можна прочитати в спеціальному документі ( завантажити ).
Загалом, якщо буде необхідність перенести в базу абонентів, наприклад, дані з Outlook, їх можна підготувати в CSV, а потім спеціальним скриптик перегнати в XML і завантажити в телефон.
Крім того, телефон підтримує роботу з XML-книжками, що лежать на корпоративному сервері.
Ще є чорний список - телефони, які в ньому вказані, до вас ніколи не будуть телефонувати: апарат їм буде відповідати сигналом "зайнято".
Чорний список
До речі, всі ці телефони можна адмініструвати віддалено - за допомогою сервісу Auto Provision ( скачати опис ): Оновлювати програмне забезпечення, редагувати настройки і так далі.
Підключення до SIP-телефону сервісу "Мультіфон"
А тепер розглянемо, як до цього телефону можна підключити сервіс "Мультіфон" від оператора стільникового зв'язку "Мегафон" і що нам це взагалі дасть.
"Мультіфон" - це, загалом, теж фактично SIP-телефонія зі своїм програмним клієнтом, який дозволяє здійснювати і приймати дзвінки через Інтернет за дуже низькими (звичайним для SIP-мереж) тарифами або зовсім безкоштовно.
Встановити клієнт для абонентів "Мегафона" можна наступним чином: завантажуєте і встановлюєте на свій комп'ютер програмне забезпечення "Мультіфон" ( завантажити ). Запускаєте і реєструєтеся як новий користувач, вказавши ваші нік, пароль і МегаФоновскій номер. Після цього вам присвоять Сиповский номер, який буде виглядати як МобильныйНомер@multifon.ru або Ник@multifon.ru .
Після цього вводьте в програмі "Мультіфон" логін і пароль - і отримуєте щось на зразок сильно спрощеного QIP, який дозволяє обмінюватися повідомленнями, здійснювати голосові і відеодзвінки іншим абонентам "МультіФон", а також, що дуже важливо, здійснювати голосові дзвінки на звичайні телефонні номери та відправляти SMS / MMS.
Втім, за замовчуванням там встановлюється режим "Мультіфон-лайт", який дозволяє тільки користуватися чатом і здійснювати голосові дзвінки іншим абонентам "МультіФон". До того ж він буде працювати лише місяць. А для отримання всіх можливостей вам потрібно буде підключити "Мультіфон" як послугу (* 137 # з телефону або просто включити послугу в "Сервіс гіді"). В принципі це має сенс зробити відразу ж, тому що і підключення "МультіФон" безкоштовно, і абонентська плата ніяка не стягується. (Ще влітку вона стягувалася, тому в умовах надання послуги є фраза про абонентську плату, однак зараз абонентська плата абсолютно точно скасована - я дізнавався.)
Мультіфон Плюс
З "МультіФон Плюс" все зрозуміло: це досить типовий мессенджер з можливістю обміну повідомленнями, голосових і відеодзвінків, відправки SMS і MMS. Зручність тут в тому, що коли ви робите голосові дзвінки, наприклад на закордонні телефони, то оплачуєте їх зі свого мобільного МегаФоновскій рахунку. При цьому вже можна забути про Skype, щоб не плодити сутності.
Але нас в даному випадку цікавить можливість прив'язки "МультіФон" до телефонів від IPMatika - так відкриваються досить несподівані горизонти.
Як робиться ця прив'язка? В принципі дуже просто: практично так само, як настройка будь-якого іншого SIP-оператора.
Викликаєте в адмінці телефону настройки SIP-аккаунта. Там додаєте новий обліковий запис, в якому вписуєте ваші дані "МультіФон" (телефон і пароль до "МультіФон" - не переплутайте з паролем до "Сервіс гіду"), а також вписуєте такі параметри.
Налаштування облікового запису "МультіФон"
Далі натискаєте "Підтвердити", і, якщо все прописано правильно, статус зміниться на "Зареєстровано". На телефоні при цьому з'явиться новий SIP-аккаунт, який ви можете зробити поточним. (Взагалі, дуже зручно, коли телефон підтримує два-три аккаунта.)
Додався третій аккаунт, виставлений за умовчанням
Тобто тепер ви можете Здійснювати дзвінкі з цього апарату на будь-які телефони и оплачуваті розмови з Рахунку свого МегаФоновскій мобільніка. Контакт з там Досить нізькі - все-таки IP-телефонія. Дзвінкі на звічайні МегаФоновскій номера - 0,8 рубля за хвилини. Дзвінкі на телефони других мобільніх Операторів - 1,5 рубля за хвилини. Дзвінкі, например, в штаті - 0,94 рубля за хвилини. До Франції - 0,94 рубля. Іспанія - 0,94 рубля. А ось напрямки по exUSSR помітно дорожче (що не дивно). Україна - 5,17 рубля. Молдова - 5,78. Білорусь - 9,37. Тарифи по інших напрямках можете подивитися тут .
Але це не головне в даному сервісі! Найцікавіше - це те, що ви можете зробити так, щоб дзвінки на ваш мобільний номер приходили на цей SIP-телефон! Або одночасно - на мобільник і на SIP-телефон. Налаштовується це елементарно - в програмі "Мультіфон Плюс". Там знизу є опція - "Направляти вхідні дзвінки". Там можна вказати "Тільки в Мультіфон", "Тільки на мобільний", "На мобільний і Мультіфон". Поставте "На мобільний і Мультіфон" - це найзручніше.
Вибір напрямку вхідних дзвінків
І тепер, коли вам будуть дзвонити на мобільний номер, дзвінок одночасно буде приходити і на мобільний телефон, і на SIP-телефон. Причому якщо вам треба кудись відійти, то ніяких налаштувань змінювати не треба - в дорозі просто відповісте на дзвінок по мобільнику, тільки і всього. А коли сидите в апарата (вдома, в офісі - не важливо, де він встановлений) - відповідаєте з SIP-апарату. І з нього ж телефонуйте за будь-яких напрямах. Тим більше що коли ви телефонуєте з нього, у абонента визначається саме ваш МегаФоновскій номер.
Мінус тут тільки один. Щоб бачити на екрані SIP-телефону, хто саме вам телефонує на МегаФоновскій номер, в цей апарат все-таки потрібно забити список і телефони абонентів. Але це більш-менш реально зробити практично автоматично - через експорт в CSV і конвертація його в формат XML. Напевно незабаром для цього просто з'явиться програма-конвертер: творців телефону цим уже спантеличили.
Я поганяв даний вид підключення пару тижнів і, треба сказати, залишився дуже задоволений. Реально зручно, особливо якщо врахувати, що я з дому виходжу рідко і при цьому ненавиджу розмовляти по мобільному апарату (в сенсі підносити його до голови). А так я на МегаФоновскій номері включив виклик на "Мультіфон" і мобільник, з інших своїх мобільних номерів поставив переадресацію на МегаФоновскій - в результаті всі дзвінки приймаю на SIP-телефон. І дзвоню з нього по всьому світу, не особливо думаючи, скільки це коштує, тому що стоїть - копійки.
SIP-телефон і що приєдналися до нього мобільники
Залишається тільки одне питання: чого "МТС" з "Білайном" вухами ляскають? Попоїли у них "Мегафон" цей ринок, ох, попоїли ...
З чим це пов'язано?Як робиться ця прив'язка?